کارایی ریمپ خودرو
نوشته شده توسط : nima

کارایی ریمپ ایسیو

در اینجا شاید شنیده باشید که خودرو های جدید نسبت به خودرو های قدیمی کشش و شتاب کمتری دارند به طور مثال با اصطلاح اینکه ۲۰۶ های ایرانیزه کمتر راه میروند ، ماشین های جدید کپ یا تاخیر دریچه گار دارند…

به همین دلیل هست که تعمیرکاران به مشتریان خود می گویند که ۲۰۶ های جدید ای سی یو خوبی ندارند و راه نمی روند…

حالا این سوال پیش میاد که تمامی خودرو های ۲۰۶ با موتور tu5 دارای قدرت ۱۱۰ اسب بخار هستند ولی ۲۰۶ های با ای سی یو های me7.4.4 دارای شتاب بهتری نسبت به ۲۰۶ های با ecu کروز و زیمنس هستند؟؟ آیا کمپانی سازنده در اعلام اعداد قدرت موتور و گشتاور سیاه نمایی می کند؟؟

پاسخ این است که کمپانی در اعلام اعداد صادق است اما، نکته این است که خودرو های قدیمی ۲۰۶ با ایسیو های me7.4.4 یا me7.4.5 ملزم با رعایت آلایندگی یورو ۲ بودند در نتیجه در هنگام شتابگیری ایسیو اقدام به باز کردن سریع دریچه گاز و پاشش سوخت نسبت به ایسیو های جدید کروز و ریمنس می کند ، اگر چه که همان ecu های قدیمی هم دارای تاخیر پدال هستند.

نکته اساسی این است که بیشترین حد به هم خوردن آلایندگی و عدم احتراق کامل در زمان شتابگیری است زیرا که به علت باز شدن ناگهانی دریچه گاز حجم زیادی از هوا به داخل مانیفولد هوا روانه می شود . همچنین اینرسی هوا نسبت به سوخت کمتر می باشد و به علت سرعت بالا ، سوخت با هوا خوب مخلوط نمیشود و مخلوط هموژن شکل نمیگیرد . عدم شکل گیری مخلوط هموژن باعث بوجود آمدن نسبت های سوخت به هوا متفاوت در محفظه احتراق می شود و شکل گیری احتراق در این نوع مخلوط باعث بر هم خوردن نسبت سوخت به هوا استاندارد که ۱:۱۴٫۷ می باشد می شود.

اگر در حین انجام عملیات ریمپ خودرو توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود.

افراد غیر حرفه ای با تغییر در برنامه ریمپ خودرو  اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ می کنند تا خطای سنسور موقعیت میل سوپاپ را حذف کنند. این افراد به جای حل مسئله و رفع سر منشا ایراد، صورت مسئله را پاک میکنند.

توجه: اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمیکند بلکه می توان بعضی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده برداشت و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور شود.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: